Det här med läxor....

Publicerat 2012-11-27 11:00:00 | i kategori Allmänt

Asså det är ett rent helvete att plugga, vissa lärare är ju bara så jäkla dryga och otydliga, man förstår ju inte någonting typ. Får man en uppgift så kan läraren inte säga vad man ska göra för h*n ska alltid prata om en massa andra grejer som rör något annat......
Sen vissa grejer man pluggar på är så jäkla svåra, jag kan tillexempel inte bara läsa 23 sidor till ett prov och sedan kunna allt. Jag måste sammanfatta grejerna, men då är det ju klart att läraren tar det som jag INTE sammanfattat. Blir så trött på detta. tänk vad skönt att inte behöva göra några läxor eller plugga. Prov är okej. Men f*n inte en massa småläxor. Blir så trött på sånt här.
Jag vill kunna vara i stallet 24/7, och det vet jag att fler vill som läser detta, det kanske inte är just stallet. Andra kanske vill sjunga, spela fotboll och en massa andra grejer. Men "nej" nu måste vi sitta här hemma och slita röven av oss bara för att vi ska få en bokstav på ett papper.
Jag vet att skolan hänger på vår framtid men vi hade väll kunnat visa det på ett annat sätt än att sitta här hemma och plugga sönder....?
Lärare ni borde skämmas......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: