2012

Publicerat 2013-01-04 13:00:00 | i kategori Allmänt

Året 2012 har varit väldigt lärorikt. Jag tycker det ska bli kul att sammanfatta om. Även om ni inte varit med mig hela detta året så villcjag ändå att ni ska få se hur mitt 2012 har sett ut... Okej, här börjar vi:
 
Vi börjar med nyår 2011

De sista timmarna av 2011 spenderade vi med våra kära grannar och vänner från höllviken. De var riktigt kul, att få spendera de sista timmarna med någon som man älskar riktigt mycket är mäktigt. Vi kramades och sa ``GOTT NYT ÅR´´ och öppnade champangen, hällde upp den i våra fin fina glas och drack. Vi spelade SINGSTAR och hade allmänt roligt. Ett av dem nyåren som kommer finnas med mig hela livet. Gästerna sov över hos oss och fick frukost den 1/1 - 12.
 
Dagarna gick och jag red fortfarande min sköthäst Anton som jag älskade så OTROLIGT mycket. Hela jullovet var jag i stallet med mina vänner och red var som helst och när är som helst. Hästarna är verkligen något jag brinner för och även då. Anton var en travare och han älskade verkligen vintern. Det var det bästa han visste. Att rida i snön. Han var den första hästen som jag galopperade ute i snön på. Då tyckte jag bara att det gick för snabbt och att det var jobbigt. Men nu är det de bästa jag vet. Att rida ut på åkern och galoppera i en volt... ÅHHHH vad jag älskar det. 
Hände inte så mycket under tiden jag red där mer än att jag gick i skolan och att jag lärde mig att hoppa ca 40 cm. 
 
 
Några månader senare så bestämde jag mig för att sluta rida där då det tog för mycket tid av min vardag att vara  där 3 dagar i veckan. Jag hann inte med skolan och mina föräldrar var tvugna att köra mig dit nätintill varje gång. Så jag slutade, men jag var kvar till avslutningen och då skulle jag hoppa min allra första bana på ca 30 cm. Jag var ledsen och nervös. Anton kände det på sig och jag klantade till allt. Jag minns det som om det var igår...
 
 
 
Efter att jag slutat så kollade jag runt om det fanns någon i närheten som behövde hjälp med sina hästar och då hittade jag Tiffany och Dumle. Mina föräldrars kompis behövde hjälp med att rida sin D-ponny och att rida in sin storhäst. Så jag red Tiffany och vi båda red in Dumle så mycket som möjligt. Jag red där och tyckte att allt var frid och fröjd. Tills jag skulle börjar ida lektion med henne. Hon hade aldrig gått på en ridbana, aldrig hoppat osv. Och jag ville ha en häst som redan kunde det där. Det var som att börja om från början och det ville jag inte göra. Så jag letade och leta och försökte att hitta någon anna som ville ha hjälp men hittade ingen. En dag sa det bara ``smack´´ så var allt borta. Ägaren hörde inte av sig och jag hörde inte heller av mig. Så jag hade ingen häst att rida. Detta var under hela sommaren och sen slutade jag ungefär när skolan hade börjat.
 
Tiffany och hennes föl
 
Efter att jag slutat rida Tiffany så hade jag ingen häst att rida alls. Jag gick här hemma och drömde mig bort efter en foderhäst, tjatade på mina föräldrar men de sa NEJ! De ville inte skaffa en foderhäst för att inte kan något om hästar och att dem känner sig typ osäkra på att jag skulle ha klarat att ta hand om häst själv eftersom att de inte kan någonting. Och de tycker så fortfarande, men jag har bett Mille att försöka övertyga dem över att jag oxå ska skaffa en foderhäst :P
 
Sen hittade jag Skrutten som jag rider nu. Och henne är jag förälskad i men ändå så vill jag ha en egen häst som bara är min och jag kan bestämma alldeles själv vad jag ska köpa till h*n och vad den ska ha för saker och bara sticka dit och släppa in h*n på kvällarna och mysa i boxen + att det kommer vara mycket närmare så att jag sparar lite tid åt läxorna :)
Men som sagt så rider jag henne fortfarande och det går framåt. Har inte så mycket att skriva om henne eftersom att jag bara har ridit henne i ca 2 månader och hoppas på att vi kommer utvecklas :)
 
 
 
TACK ALLESAMMANS FÖR DETTA VANTASTISKA 2012...
MEN 2013 KOMMER ATT BLI BÄTTRE ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: