Surprise #2

Publicerat 2013-07-02 15:30:00 | i kategori Allmänt

Okej, nu e det såhär.... 
Jag har för ca 3 veckor sedan varit på en körskola och utbildat mig för att kunna ta ett körkort för EU-mopped och A-traktor. (AM-kort) Det var från den 17 - 18 Juni som jag var på körskolan och hade teori, den 19:e körde jag på en gokartbana, som finns i närheten, med läraren och 3 andra elever.
 
Jag fick göra 3 olika övningar. 1:a var en bromsövning, 2:a var en övning där man skulle lära sig att köra sakta i siksak, och den 3:e skulle jag köra i siksak, svänga i en liten kurva och sedan köra så snabbt jag kunde tillbax och göra en manöver. Riktigt kul har allting varit!! 
 
Sen har jag pluggat som en dåre med online tester via körskolans webbsida och såklart med boken oxå. I fredags var jag på körskolan igen och skulle köra i trafiken med läraren på moped. Riktigt kul det oxå, fick köra inne i centrala stan, svänga, köra i rundeller och en massa annat. Sjukt häftig känsla faktiskt. 
 
Men när man var klar med allt detta skulle man boka en tid hos trafikvärket för att göra sitt prov, blir man godkänd får man köra med sitt ID eller PASS, blir du inte godkänd måste du göra om det men en annan dag. Och mitt prov var då igår, jag kommer ihåg allt, massa nervösa människor sätt utanför salen och väntade på att få bli insläppta. När vi väl kom in skulle vi visa vårt ID eller som jag, PASS, och fick skriva under en lapp, sätta oss vid datorerna och när han hade babblat klart om allt så kunde vi då påbörja våra prov. Jag var näst sist. Men huvudsaken är inte att bli klar först, utan att bli klar över huvudtaget och framför allt klara provet. När man var klar tryckte man på ``avsluta provet´´ och fick upp en sida där det stod om du klarat det och hur mycket poäng du fått. Jag gick fram till killen och tog mitt PASS och pappret som kom utskrivt och han sa till mig:
 
- Ska du inte se glad ut? Du klarade ju det!
- Klart som fan jag är glad!!!!
 
Fattar ni hur lycklig jag var efter det och vilken lättnad jag fick när jag lämnade trafikvärket och tänka ``I made it´´
NU FÅR JAG ÄNTLIGEN KÖRA ÄLSKLINGEN !!! ♥ ♥
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: