Nätmobbing

Publicerat 2013-03-01 12:00:00 | i kategori Allmänt

Vart är denna värld på väg seriöst? Det ända man ser på internet är ju nästan bara HAT. Jag tycker det är sjukt fel att dömma en person innan man har träffat h*n.
 
Om vi till exempel tar instagram som förslag. De ``användarna´´ som har många följare har mest elaka kommenterar. Varför är det ingen som kan skriva ``så fin du är´´ istället för att bara mata på med elaka kommentarer som ``tjock, ful, äcklig, slampa, bög´´ och en massa massa fler fula grejer. Du kan inte dömma en person som du inte har träffat, visstmed utseendet och så kan du ju men varför inte bara hålla det för dig själv? Nu säger jag inte att jag kan veta hur det känns men jag kan gissa mig fram till det. Jag vet ju själv hur dåligt det känns att bli kallad fula grejer, inte dom värsta men ändå. Ingen människa är värd att få höra sånna kommentarer. 
Jag tror att dom som skriver sånna här kommentarer inte har fått känna på hur det känns. Jag tycker alla ska få veta hur det känns, iallafall få vara med om det en enda gång så att världen kanske kommer fatta att det inte kan se ut såhär. 
Om vi tar till exempel Molly Sandén som ett flörslag så får hon nästintill bara fina kommentarer som `` snygg, i love you, fint hår osv.´´ och det är sååå allting ska vara. Det ser ut så hos nicholai hollesen och Henrik Barry
 
  
 
Och facebook då? Har varit ganska emot facebook faktiskt och fortfarande det med måtta. Va? tänker ni då. Tycker det är okej att använda det lite såhär ibland men inte alltid lixom, det kan finnas risker med allt man gör på internet, om man lägger ut en bild som inte är så lämplig tillexempel så kan den hamna var som helst. De finns dom som letar efter snygga unga tjejer och gör om deras bilder till värsta porrbilderna :0 Det är förjäkligt..... Det är kanske inte mobbning men det är endå en farlig grej på internet lixom... Visst det kan bara kul att checka in ibland och se vad andra har för sig men inte och använda det som en blogg och uppdatera varje dag, inte heller med en massa bilder. Tycker det är sjukt tråkigt, tycker facebook ska vara ett trevligt ställe där man kan dela roliga minnen och kanske visa upp var man är och så lixom. Nu får ni inte ta detta fel för det vill jag verkligen inte, okej? Facebook är fortfarande possitivt för mig...
 
 
Och bloggar ska vi inte prata om asså! Det är sjukt mycket mobbning på dagens bloggar. Du kan vara annonym samtidigt som du kan skriva värsta stora uppsatsen om hur mycket du t.ex hatar den personen.... Det är jäkligt korkat gjort av den personen. Jag läser några bloggar varav minst 2 får sånna kommentaren varje dag, asså har dom människorna inget liv? Dom måste lära sig att det kan såra en person så in i hundans mycket. Fy fan för dem...... Om min blogg blir så stor och jag kommer få så fula kommentarer så kommer jag inte publisera dom, för min blogg ska sprida glädje inte en massa hat. Dom åker till soptunnan direkt.
 

Okej, vart jag vill komma med detta inlägget är att ni som mobbar över nätet, sluta med det. Det är inte kul, folk mår så sjukt dåligt av det. Tänk er själva om flera människor om dan skulle skriva fula saker till er. Ni hade inte klarat av det särskillt länge kan jag tala om. Då måste ni vara jäkligt starka...
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: