Torsdag

Publicerat 2012-11-22 20:46:00 | i kategori Allmänt

Skrutten kändes riktigt avslappnad idag, skönt. Frida höll en lektion för mig för att hjälpa till lite.
Började med att skritta och trava över 2 bommar, och då var hon väldigt stissig. Men sedan lugnade hon ner dig. Sedan red jag på några serpentiner för att göra henne mer avslappnad och så att galoppen skulle bli riktigt bra. Gjorde volter och halter. Sedan kom vi till galoppen och jag har märkt att i vänstra varvet är hon bättre än i de högra. Det är något jag måste stanna upp och tänka efter med. Lära henne steg för steg så att det så småningom ska kunna gå lika bra i både vänster och höger varv. Men iallafall så tycker jag själv att dewt blev en fin galopp i väntervarvet, Frida berömde mig många gånger och det tog jag åt mig, såklart. Sedan som en sista övning skrittade och travade jag på en volt runt Frida och där märkte jag oxå att skrutten var sämre i vänster varv. Men det är bara att jobba med det steg för steg tills hon lärt sig. Ska höra med Camilla, skruttens ägare, om jag kan få dressyr- och hoppträna henne 1 gång i veckan för en tränare, det hade varit så kul.
Det gör oxå att vi två bildar ett starkare band mellan oss och kan se vad vi båda behöver träna på. 
Vill oxå möjlligtvis träna frihetsdressyr med henne, men det tar jag isåfall lite senare.
Ska till stallet imorgon oxå, vet inte vad jag ska göra då.
Lördag blir det HÖÖKS och fynda lite ;P
Nu ska jag hoppa in i dushen och sedan bädda ner mig i min mysiga säng.
Sov gott världen :*
  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: