Dagens ridande

Publicerat 2013-04-13 16:17:00 | i kategori

Körde med att rida upp till en hage så att jag kunde se vad hon går för. Hagen var stor men jag red på en mindre volt, skrittade först ett varv sen skulle jag se om hon var så ``pigg´´ så att jag hade kunnat prova galoppera henne och shit ja, det var hon! Travade några varv i båda varven, hon blev piggare och piggare. Hon blev till och med så pigg så att hon slängde med  huvudet och var beredd på att springa fortare ;) haha! Sen skulle jag prova att galoppera på henne första gången, stannade till bredvid mamma för att ge henne telefonen och sen började jag trava och ni kan tro att  hon var pigg.... Började sedan galoppera och som ni såg på videon så bockade hon. Haha, länge sedan en häst bockade med mig, tyckte att det var så mysigt eftersom att hon inte bockar så himla högt så man trillar av...! Och vill bara säga det att denna underbara häst har världens skönaste galopp!!! Blev kär direkt ♥♥ Galopperade några gånger till och även då  bockade hon ;) Men det är för att madam inte har blivit riden ``ordentligt´´ på länge. Bara lite halvt, typ sådär 1 gång i veckan om det ens räcker, men det är för att Susanne inte har haft tid i och med att hon jobbar och har 3 barn osv. Men nu ska hon få komma i form igen med mig :D Känns sjukt skönt att äntligen ha hittat en fin polle att rida :)
Btw, mammsen tog några foto så jag tänkte göra ett bildinlägg sen ♥
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: