kvällstankar....

Publicerat 2013-04-07 19:49:26 | i kategori Allmänt

Nu har jag solat och ätit mat med Eddie, ska snart hoppa in i duschen och göra mig redo för skolstart imorgon :( Lovet har gått så himla fort, alla veckor går fort snart är det ju sommarlov :D Gud vad jag längtar kommer att spendera den med mina favortier, familjen, kompisarna och som det ser ut nu med Bea (fjordingen). Skrev ett sms till Susanne (ägaren) och sa att jag var intresserad av Bea. Jag ska nu börja rida igen och ni kan tro att jag är taggad över det!! Ska börja rida henne i skogen lite så att vi lär känna varandra. Susanne sa att jag fick göra vad jag ville med henne, rida henne hur jag ville bara jag inte skadar henne eller mig själv. Och det känns riktigt skönt, hon kommer bli nästan som min egen bara det att jag verken äger eller lånar henne, utan är bara medryttare. Bea har tidigare varit igångsatt och blivit riden mycket men just nu är hon inte så vältränad och vill därför inte göra så mycket heller. Men ju mer man rider henne och lär känna henne desto mer vill hon göra. I början får man nöja sig med 2 varv trav på åkern till exempel, alltså inte begära för mycket av henne för då blir hon ännu mer bångstyrig. Jag tror att Bea kan bli en riktigt bra  häst om man hittar knapparna på henne och lär ssig hur hon tänker, då tror jag att man kan komma långt med henne! 
Eftersom att jag inte har ridit på länge så vill jag ju komma igång igen och Bea är en stor och bastant häst, hon är ingen busig häst så det känns tryggt att ``börja´´ med henne. Jag vill ju möjligtvis börja träna med henne så småningom men det får bli lite längre fram till våren. 
Jag tror på detta nu och hoppas på att detta kommer bli bra!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: