Dagens ridande

Publicerat 2013-08-06 23:13:29 | i kategori

Andraa gången jag ridit Dorota och jag är verkligen in love! en sådan sjukt fin häst är hon, gillar henne skarpt! 
Idag så kände jag bara av henne, måste ju ta det försiktigt i början och lära känna henne först. Och sen är hon inte igång heller så jag måste börja bygga upp lite kondition på henne och sedan möjligtvis träna henne. Men iallafall, skrittade fram henne i paddocken och sen började jag trava lite lätt i båda varven, körde lite volter för att se hur hon är och sen red jag lite snett igenom. Tog några varv galopp i båda varven och sen var vi båda 2 helt slut ;) Kondisen på mig måste oxå övas upp. Fast vi skyller på värmen så låter det bra ;) haha!
 
Imorgon får hon nya framskor så då kan jag rida lite ``bättre´´ plus att jag kan rida ut henne när hon fått skorna. Men tänkte att jag skulle göra det nästa vecka när jag ridit henne några gånger så lär känna henne näst intill. Kan ju inte bara hopa upp på pållen och sen tro att hon ska vara lika lugn och sansad som hon var första gången? Så på torsdag och eventuellt lördag eller söndag så rider jag i paddocken och kör som jag gjort idag typ. Eller om jag möjligtvis skrittar ut henne en sväng till helgen så hon inte tröttnar på paddocken? Aja, får se vad jsg känner för då.
Men nu väntar min underbara sälj på mig, så får väll gå och lägga mig ;) Hörs imorgon ♥
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: