mina mål inom ridingen

Publicerat 2013-02-20 11:30:00 | i kategori Allmänt

Alla har väl små mål på sig själva eller inom sin sport? Det kan vara mål på olika saker, fotbollsvärlden, hästvärldens, att gå ner i vikt, det kan finnas både stora och små mål. Jag själv har ett enda stort mål och det är att jag ska lyckas i hästvärlden, helst inom hoppningen för att jag tycker det är det roligaste.Men jag har oxå små mål som jag först och främs måste klara av. De mindre mål jag har är att t.ex.
  • Hoppa iallafall 80 cm. Jag vet att det kanske är ``litet´´ för vissa men jag har inte kommit sååå långt i min ridning då jag har stannat av sen jag började rida Skrutten eftersom att det inte gick att rida ordentligt för all jäkla snö och sånt, men det är en annan sak.
  • Jag har oxå ett lite större mål och det är om jag hittar en häst och jag får lov att träningstävla (pay and jump) med den så vill jag göra det minst en gång under detta året om jag och hästen fungerar bra tsm och vi är redo för det.
  • Jag vill va hel/halv fodervärd till en häst (eller äga en egen) som kommer att klara av det jag vill prestera med tiden.
  • Jag vill hoppa en bana på 60,70 cm till att börja med, och sen såklart öka höjden med tiden.
 
Jag ska allt visa de där ponny ``mammorna´´ att jag kan bli bättre än deras bortskämda ponnybarn. Jag ska visa alla att jag kommer komma långt i ridningen om jag bara hittar en häst att komma långt med. Jag lovar inget men jag hoppas inners inne på att när jag väl har hittat en häst att rida så ska jag ge järnet och visa vad jag går för. Jag ska inte dega i soffan länge, jag ska va i stallet och pyssla om hösten, rida den och pyssla ännu ännu mer med den. Så att vi får en mra kemi mellan oss, den saken är klar !!
 
Jag kan om jag vill, och jag vill om jag kan!
 
   
  
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: