GLAD

Publicerat 2013-03-12 15:01:35 | i kategori Allmänt

Nu har jag bestämt mig!
 
Slängde iväg ett sms precis till Susanne (ägaren av hästen) och sa att jag var intresserad på Bea. Skrev att när hon läst smset och svarat på det osv. så skulle hon höra av sig när en liten del av isen har försvunnit, för just nu kunde man knappt köra på vägarna med bil lixom :0 Och jag vill helst inte trilla omkull med henne när jag rider henne. Men skrev oxå att hon gärna får höra av sig när som helst så kan jag komma bort och pyssla om henne för man måste ju bygga upp ett band mellan ryttare & häst, och det gör man ju inte genom att bara hoppa upp på hästryggen och galoppera i högsta fart lixom. Så tänkte att jag skulle lära känna henne lite först och se vad hon är för häst, och så att hon ska få förstoende för mig innan vi börjar med allt ridande. 
 
I början får jag ju rida ut med en shettis vid sidan eftersom att hon inte tycker om att rida själv. Men det är nu för att hon inte har gått så mycket, så sen när hon är igång så kommer hon nog att tycka det är roligare. Vill ju träna med henne så ska fråga Susanne om det är ok att ta dit en instruktör eller ta dit h*n till paddocken (som ligger en bit bort) om jag frågar ägarna till paddocken först :P Bea har ju hoppat och varit igång för några år sedan så isåfall får man ju bara friska upp minnet på henne och börja träna. Men tränar inte för ofta för Susanne sa att desto mer man begär av henne desto bråkigare blir hon, så man får ju börja lite lätt ;) 
 
Jag hoppas nu på att jag kanske kommer igång med min ridning igen och kommer ikapp det jag har missat, så jag får hitta en bra tränare som är pedagogisk samtidigt som h*n lär ut bra. Inte lätt att hitta en sån men ju längre man letar och är kräsen desto bättre tränare hittar man (inte i alla fall) haha! Jag tror på detta och vill inte bara glida runt på hästryggen utan vill utvecklas och hoppas på att jag och Bea kan göra det tillsammans!!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: