Hästen

Publicerat 2013-03-11 16:52:54 | i kategori Allmänt

Var ju och provred en häst i lördags och lovade er att skriva ett inlägg, så här kommer det.
Hästen var en fjording på ca 20 år. Tidigare har den blivit tränad regelbundet och skulle oxå starta en tävling inom hopp, men blev aldrig av. Fast nu så har den bara gått som en skogsmullehäst, så jag tänkte att om jag ska börja rida henne så får jag träna med henne. För jag vill ju utvecklas i min ridning och känner att jag stannat upp lixom, inte bra.... I stallet finns där ingen paddock men det finns åkrar och en paddock lite längre bort som man kanske kunde använda. Eftersom att Bea (som hon heter) inte är van vid att ridas så är hon lite kinkig med att rida själv, så i början får man ta med sig en shettis som någon får gå med. Jag red inte på henne för det var riktigt kallt och halt ute, plus att ägaren skulle rida henne 2 gånger kanske innan jag hoppade upp på hnne isåfall. Och jag skulle tänka lite på saken denna veckan typ sen skulle jag höra av mig. Jag lovar att skriva till er så fort jag bestämt mig. 
 
Bilder från google


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: