Första avtramlingen på Bea

Publicerat 2013-05-23 21:54:00 | i kategori

Idag vart hon lite mer framåt eftersom att jag använde sporrarna som jag köpt från Börjes. Skrittade ett bra tag innan jag började trava på en raksträcka, travade en liten stund sedan svängde jag in på en äng för att hon skulle få sträcka lite extra på benen. Och precis när jag ska fatta galopp så bockar hon och jag var inte beredd på det så jag trillar av, haha! Reste mig fort som fasen igen för att få tag i henne men hon sprang bara iväg, tur att Susanne stod och kunde fånga in henne så att hon inte hade stuckit hem. Tog henne och hoppade upp igen, precis som att inget har hänt och red ut på åkern igen, för att se hur hon var. Beslöt mig för att jag inte skulle galoppera då hon var överpigg så travade bara runt ett varv. Sedan hade Susanne fixat upp ett litet hinder som jag skulle prova att hoppa över. Först var det bara ett kryss så hon gick typ över det i trav, sedan höjde hon det och då hoppade hon över, hoppade bara 3 gånger för hon är ju gammal och klumpig. Sedan bar det av hemmåt i skritt och trav. Som tur är så skadade jag mig inte så jag mår fin fint och såklart inte Bea heller :D
 
Ni får en bild som inte alls har med texten att göra, men min mobil var död så jag kunde inte ta några foton...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: