Bara 2 veckor kvar!

Publicerat 2014-02-05 12:00:00 | i kategori Allmänt

Asså det här med gymnasieval? Vad e de för påhitt? haha..

Är så himla svårt att veta vad man vill jobba med när man är vuxen! Det är så många frågor som kommer upp i huvudet hela tiden.

  • vilken linje ska man ta?
  • Vilken skola?
  • Är det en dålig eller bra skola?

Är det någon som är 98 och ska söka in? Vad har ni valt för utbildning, vilken skola osv.?

Jag har några utbildningar som ploppat upp i mitt huvud, typ 3 stycken.

  1. Samhälle, inriktning beteende
  2. Handels - och administrations programmet, inriktning handel och service
  3. Fordon, inriktning transport (fast är inte säker på inriktningen ännu)
Vad lär jag mig då av dessa utbilldningar?
Ja, de e frågan. På samhälle så kommer jag få läsa vidare och få min examen på högskolan eftersom att det är en högskoleförberedande program.
Väljer jag handels - och administrations programmet så kommer jag få en examen när jag slutat gymnasiet eftersom att det är ett yrkesförberedande program men det är inte helt säkert på att jag får ett bra jobb med den utbildningen.
Sen var det ju fordon? Jag gillar ju bilar och motorsport så det hade varit roligt att jobba med det. Det är ett yrkesförberedande program och jag får lätt jobb med denna utbilningen. Sen tycker jag att det är lite coolare om en brud visar upp sig i t.ex en lastbil än om en kille gör det. Sen får jag ju mitt körkort genom skolan och plus en andra massa körkort som kan vara bra att ha i vissa yrken. Just nu så lutar det mest mot fordon eftersom att det låter mest intressant.
Jag ska gå på öppet hus på både imorgon och lördag. Imorgon ska jag följa med Mimmie till plus och va ett litet ``extra´´ stöd för henne och sen blir hon ett extra stöd till mig på lördag när jag sticker till den skolan jag kanske vill gå på, vi hjälps åt lixom. Hehe ^^
 
Allt det här med gymnasievalet gör mig COCO, är helt totalt lost, seriöst! Så himla drygt... Men det kommer bli bra i slutänden i alla fall det vet jag! :)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: